ul. Giełdowa 14 75-519, Koszalin
Pon - pt : 10:00 - 17:00

Dyrektywa Omnibus weszła w życie od 1 stycznia. Sprawdź, co się zmieni

Dyrektywa Omnibus weszła w życie od 1 stycznia. Sprawdź, co się zmieni

Dyrektywa Omnibus wraz z początkiem roku zaczęła obowiązywać w całej Polsce. Jakie zmiany czekają na przedsiębiorców oraz na klientów? Odpowiedź uzyskasz w artykule poniżej, zapraszamy!

Czym jest Omnibus?

Dyrektywa Omnibus uchwalona 27 listopada 2019 r. przewiduje wprowadzenie wielu zmian w unijnym prawie ochrony konsumentów, które mają niejako unowocześnić zasady ochrony praw konsumentów w państwach EU. Zmiany te muszą zostać wprowadzone przez przedsiębiorców już z pierwszym dniem stycznia 2023 roku. Najbardziej zauważalna zmiana ma dotyczyć cen:

Odnosi się to między innymi do obowiązków przedsiębiorców w zakresie informowania o stosowanych przez nich cenach. Szczególne zainteresowanie – i kontrowersje – wzbudza zagadnienie obniżek cen i informowania przez przedsiębiorców o organizowanych przez nich promocjach cenowych.

Czytamy na stronie PARP

Co wprowadza dyrektywa Omnibus?

Przez wprowadzenie dyrektywy Omnibus każdy przedsiębiorca będzie musiał podać na etykiecie najniższą cenę z ostatnich 30 dni oprócz ceny promocyjnej. Od teraz żaden sprzedawca nie będzie mógł podwyższyć ceny, aby potem nagle ją obniżyć. Dyrektywa ma na celu walkę z fikcyjnymi promocjami, które często mogliśmy spotkać w sklepach internetowych, jak i stacjonarnych. 1 stycznia był dniem wolnym od handlu, dlatego w sieci krąży wiele postów, zdjęć i artykułów, w których można zobaczyć, jak naprawdę wyglądają „promocje”. 

Warto wspomnieć, że nowa dyrektywa obowiązuje zarówno dla sklepów internetowych, jak i stacjonarnych. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, sprawdź, czy Twoja firma przygotowała się już do nowej dyrektywy.

Koniec z fałszywymi opiniami dzięki dyrektywie Omnibus

Dyrektywa Omnibus to nie tylko walka z fikcyjnymi cenami, ale również z opiniami. Od 1 stycznia każda zamieszczona opinia o danym produkcie musi zostać zweryfikowana. Przedsiębiorca jest zobowiązany wdrożyć rozwiązanie, które będzie sprawdzało, czy osoba, która wystawiła opinie, faktycznie kupiła dany produkt lub usługę i z niej skorzystała. Przedsiębiorca będzie w pełni odpowiedzialny za tę kwestię m.in. w razie kontroli prezesa UOKiK.

Add Comment

Insurance Quote

    Choose type of Insurance:

    Level of protection:

    Contact details: